2010. március 16., kedd

Juhtúrós csirkemell röstivel

Ez a férjem egyik nagy kedvence. Gyakran szerepel a kívánságlistán. Az ötlet úgy jött, hogy a drágám (és én is) imádjuk a kemencében sült kenyérlángost, aminek a feltétje: tejföl, húsos szalonna és lila hagyma. Gondoltam, meglepem valami hasonló íz világú étellel. Így „gyártmányfejlesztettem” (ez az Ő szava) ezt az ételt.


Hozzávalók:

-1kg csirkemell filé
-30dkg bryndza
-1 nagy pohár tejföl
-30dkg császárszalonna
-2 közepes fej lila hagyma
-2 gerezd fokhagyma
-fehérbors

A röstihez:

-4-5 szem krumpli


A csirkemellet megmostam, kis szeletekre vágtam.
A szalonnát felkockáztam, majd a zsírja nagy részét kisütöttem, ezután kiszedtem a szalonna darabokat.
A hagymát apróra vágtam. A tejfölt, a bryndzát, a hagymát és a szalonnát összekevertem, fokhagyma nyomóval belenyomtam a fokhagymát és megszórtam fehérborssal.
A húsok felét beletettem egy tepsibe, (nem sóztam, mert a ragu kellően sós) majd rápakoltam a ragu felét, aztán jött még egy sor hús és a tetejére a maradék ragu.
Fólia alatt 180 fokon (légkeveréses) kb. 30 percig sütöttem, majd levettem a fóliát és további 30 percet sült.
A röstihez megfőztem a héjában a krumplit, hagytam kicsit hűlni, majd meghámoztam és lereszeltem. Sóztam, borsoztam, ezután kis koronkat formáltam belőle és a szalonnából visszamaradt zsírban megsütöttem. (Egyszerre csak kevés zsír kell alá).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése