2010. március 13., szombat

Avokádókrém/Guacamole

Az avokádókrémmel már régóta szemezek. Aztán először nyáron ettem egy kerti partyn, ahol -mivel előtte már sült husival és kolbásszal degeszre tömtem magam- nem vett le annyira a lábamról, de azért megkérdeztem, hogyan készül. Utána azonban folymatosan összefutottam ezzel a kencével. Filmekben (pl: Szex és New York) és különböző főzőműsorokban is. Úgyhogy ezek után muszáj volt kipróbálnom. Főleg most, hogy a férjemmel éppen lúgosító kúrán vagyunk, és az avokádó az egyik legjobb lúgosító étel.
A receptről annyit, hogy a mi házigazdánk, azon a bizonyos kerti party-n lime-ot tett bele, ezt én most citrommal helyettesítettem. Azt azonban nem vettem figyelembe, hogy a citrom az savanyúbb/nagyobb, mint  a lime, úgyhogy szerintem 1 lime az fél citromnak felel meg. Erre csak azután jöttem rá, hogy megcsináltam, úgyhogy kicsit savanykás lett, de így is finom. A receptbe már 1 lime/ 1/2 citrommal írom, aztán mindenkinek a saját ízlésére bízom. A chilit én most -tekintettel a férjem rossz állapotban lévő hangszalagjaira- kihagytam. Magamnak azért utólag csepegtettem rá chili szószt.:)


Hozzávalók:

-3 érett avokádó
-1/2 citrom / 1 lime leve
-1 paradicsom
-4 nagy gerezd fokhagyma
-só
-őrölt fehérbors
-chili (elhagyható)


Az avokádókat meghámoztam, feldaraboltam és nyakon öntöttem a citrom levével.
A paradicsomot meghámoztam, kivágtam a csumáját, majd a fokhagymát is megtisztítottam.
A hozzávalókat a fűzerekkel együtt pürésítettem.
Mi most a fogyókúra jegyében puffasztott tönkölybúzaszeletekkel ettük, de pirítóssal még finomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése